Jeg fornemmer, at generøsitet i sind, ord og adfærd vinder indpas.
Med åbningen af det nye år 2022, vil et gennemgående tema i ledelse og udtalelser fra ledere, formentlig tage udgangspunkt i generøsitet. Kasper Hjulmand har siden landsholdseuforien i sommer sat fokus på det i ledelsesregi og nævner det hver gang han viser sig og taler offentligt. Senest har vor Statsminister også indirekte været omkring generøsitet. Vi skal være generøse på den måde, at vi skal turde at sætte kræfter og midler ind på klima, og de områder som i vores samfund trænger til opbakning og økonomisk opstramning – til gengæld for, at der er noget andet som vi så ikke får, eller ikke kan. Det er her generøsiteten kommer ind. Mentalt at vise overskud og praktisk at gøre noget som er generøst for vores liv eller samfund. Det tegner til at blive et spændende 2022.